؟

؟

تحقیق برای شب یلدا97|انشایی زیبا در مورد شب یلدا



یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی است.[۱] در این جشن، طی شدن بلندترین شب سال و به دنبال آن بلندتر شدن طول روزها در نیم‌کرهٔ شمالی، که مصادف با انقلاب زمستانی است، گرامی داشته می‌شود.
یک نشان‌واره طراحی شده برای شب یلدا

یلدا به زمان بین غروب آفتاب از ۳۰ آذر (آخرین روز پاییز) تا طلوع آفتاب در اول ماه دی (نخستین روز زمستان) گفته می‌شود. خانواده‌های ایرانی در شب یلدا، معمولاً شامی فاخر و همچنین انواع میوه‌ها و رایج‌تر از همه هندوانه را مهیا و دور هم سرو می‌کنند. پس از سرو تنقلات، قصه‌گویی بزرگان خانواده برای دیگر اعضای فامیل و همچنین فال‌گیری با دیوان حافظ رایج است.[۱]






انشا در مورد تغذیه سالم96|تحقیق در مورد غذای سالم و ناسالم



مقدمه
بدون شک چگونگی تغذیه در سلامت و تندرستی انسان به گونه‌ای موثر است که هیچکس نمی‌تواند آن را حتی به اندازه ذره‌ای انکار کند. تغذیه‌ای که بر اساس اصول علمی و با در نظر گرفتن تمامی احتیاجات بدن ما تنظیم شده باشد، سلامت انسان را تامین می‌کند و قوای دفاعی بدن را به صورتی بسیار اساسی و قابل ملاحظه افزایش می‌دهد. و اگر خلاف این امر واقع شود اثرات بد این عمل در تمامی اعضاء و دستگاههای بدن منعکس می‌شود و باعث از دست رفتن قوای فعال جسمی و حتی روحی در هر انسانی و تحت هر شرایطی می‌شود.

در حقیقت به عقیده بسیاری از دانشمندان یک برنامه غذایی خوب و متعادل می‌تواند علاوه بر افزودن نشاط و نیروی حیاتی ، عمر انسان را به میزان بسیار قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد. در حالی که محروم ماندن از مواد غذایی اساس تندرستی را سست می‌کند و حتی روی نسلهای آینده انسان نیز تاثیر گذار است.
علل سوء تغذیه

    محرومیت از مواد غذایی همیشه و یا لااقل در اکثر زمانها و مکانها وجود داشته و دارد. محرومیت از مواد غذایی همیشه به معنای نخوردن و یا کم خوردن نیست. ممکن است غذا از لحاظ حجم کافی باشد و حتی معده انسان را پر کند، اما کارآیی لازم را برای بدن در پی نداشته باشد یا اینکه رژیم غذایی نامتعادل باشد، یعنی دسته‌ای از مواد غذایی به اندازه کافی به بدن برسد و از دسته دیگر مواد مورد نیاز به میزان ناچیزی به بدن برسد.
    گاهی آداب و رسومی که در اجتماعات گوناگون وجود دارند موجب کاهش چشمگیر مواد غذایی در بدن انسان می‌شود.
    علل فردی هم به میزان بسیار زیادی در سوء تغذیه موثر هستند. همچنین ناراحتی های آشکار و پنهان ساختار بدن ما و مشکلات درونی هم ممکن است ما را دچار نوع سوء تغذیه کنند.


اینها همه نمونه‌هایی از علتهای سوء تغذیه در مورد انسان هستند، در حقیقت دسته‌های گوناگون مواد غذایی لازم برای بدن ما اگر دچار فقدان یا کمبود شوند تاثیرات متفاوتی را نیز در برخواهند داشت، برای نمونه ویتامینها که از جمله نیازهای اساسی بدن ما هستند و در طبیعت بوسیله موجودات زنده ساخته می‌شوند، از لحاظ شیمیایی هیچگونه نزدیکی و شباهتی به هم ندارند و به همین دلیل است که باید از هر یک از آنها به مقدار لازم و کافی مصرف کرد.
لزوم تغذیه سالم
نکته بسیار مهم این است که میزان غذای مصرف شده روزانه در مرحله اول باید نیروی لازم را برای اعمال گوناگون و متنوع بدن تامین کند. برای مثال حداقل میزان کالری مورد نیاز برای بدن انسان و برای آنکه قلب و مغز و سایر اعضای بدن بتوانند اعمال خود را به درستی انجام دهند در حدود 1500 کالری است. واضح است که این میزان لازم است، اما به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی کافی نیست، زیرا انرژی مورد نیاز برای کارهای عضلانی روزانه و قرار گرفتن در برار سرما و گرما ، رشد و بسیاری اعمال دیگر نیاز به انرژی بیشتری نسبت به انرژی اولیه احساس می‌شود.






انشا در مورد آلودگی هوا96|تحقیق درباره آلودگی هوا





هوا یکی از پنج عنصر اصلی برای ادامه حیات انسان است.
هرفرد روزانه نزدیک به 22000 بارتنفس می کند و تقریباً به 15 کیلوگرم هوا در روز نیاز دارد . معمولاً انسان می تواند به مدت 5 هفته بدون غذا و مدت 5 روز بدون آب زنده بماند ، اما نمی تواند بدون هوا حتی 5 دقیقه زنده بماند.
باتوجه به گسترش شهرها و افزایش منابع آلاینده هوا ، هوای اکثر شهرهای بزرگ و صنعتی آلوده می باشد و با توجه به خطراتی که این آلودگی برای سلامت افراد ساکن درمنا طق آلوده دارد شناخت و آگاهی نسبت به جوانب مختلف این مسئله از اهمیت بسزایی برخوردار است و تنها با آگاهی و شناخت از این مسئله امکان
جلوگیری یا کاهش خطرات آن وجود دارد بطورکلی در بررسی های آلودگی هوا، سه مرحله مدنظر قرارمی گیرد:
- نوع آلاینده و منبع انتشار آن
- نحوه پراکندگی آلودگی هوا
- تأثیرات آلودگی هوا
با توجه به اهمیت وجود هوای پاک و سالم جهت ادامه حیات موجودات زنده این مبحث را مورد بررسی قرار می دهیم.
هوای پیرامون محیط ما مخلوطی از گازهای مختلف است که قسمت اعظم آن را گازهای اکسیژن و نیتروژن تشکیل می دهند . هوای سالم و طبیعی به طور تقریبی شامل 78 درصد نیتروژن، 21 درصد اکسیژن ، o,93 درصد آرگو ن، 0,3درصد گاز کربنیک و مقادیر بسیار جزئی از گازهای نئون، هلیوم، کریپتون، گزنون، رادون، اوزن، هیدروژن و غیره است.




جواب آزمون نظام مهندسی96|کارنامه آزمون نظام مهندسی اسفند 97


    نتایج آزمون ورود به حرفه مهندسان شهریور ۹۵
    نتایج آزمون ورود به حرفه مهندسان-معماری طراحی بهمن ۹۴
    نتایج آزمون ورود به حرفه مهندسان بهمن ۹۴
    نتایج آزمون ورود به حرفه کاردان های فنی ساختمان بهمن ۹۴
    نتایج آزمون حرفه ای معماران تجربی بهمن ۹۴
    نتایج آزمون ورود به حرفه مهندسان مرداد ۹۴
    نتایج آزمون ورود به حرفه مهندسان-معماری طراحی مرداد ۹۴
    نتایج آزمون ورود به حرفه ای کاردان های فنی ساختمان مرداد ۹۴
    نتایج آزمون حرفه ای معماران تجربی مرداد ۹۴
    نتایج آزمون ورود به حرفه مهندسان آبان ۹۳
    نتایج آزمون ورود به حرفه مهندسان-معماری طراحی آبان ۹۳
    نتایج آزمون ورود به حرفه مهندسان خرداد۹۳
    نتایج آزمون ورود به حرفه مهندسان-معماری طراحی خرداد۹۳
    نتایج آزمون حرفه ای معماران تجربی خرداد ماه ۹۳
    نتایج آزمون حرفه ای معماران تجربی آذر ماه ۹۲
    نتایج آزمون ورود به حرفه مهندسان آذر ماه ۹۲
    نتایج آزمون حرفه ای کاردان های فنی ساختمان آذر ماه ۹۲
    نتایج آزمون حرفه ای معماران تجربی اسفند ماه ۹۱
    نتایج آزمون ورود به حرفه مهندسان اسفند ماه ۹۱
    نتایج آزمون حرفه ای کاردان های فنی ساختمان اسفند ماه۱۳۹۱
    نتایج آزمون ورود به حرفه مهندسان(غیر معماری طراحی) شهریورماه ۱۳۹۱
    نتایج آزمون ورود به حرفه مهندسان(معماری طراحی) شهریورماه ۱۳۹۱
    نتایج آزمون حرفه ای کاردان های فنی ساختمان شهریورماه ۱۳۹۱
    نتایج آزمون حرفه ای معماران تجربی شهریورماه ۱۳۹۱
    نتایج آزمون ورود به حرفه مهندسان(معماری طراحی) آذرماه ۱۳۹۰
    نتایج آزمون ورود به حرفه مهندسان(معماری تستی) آذرماه ۱۳۹۰
    نتایج آزمون حرفه ای کاردان های فنی ساختمان آذرماه ۱۳۹۰
    نتایج آزمون حرفه ای معماران تجربی آذرماه ۱۳۹۰
    نتایج آزمون ورود به حرفه مهندسان اسفندماه ۱۳۸۹
    نتایج آزمون ورود به حرفه مهندسی معماری اسفندماه ۱۳۸۹
    نتایج ازمون حرفه ای کاردان های فنی ساختمان اسفندماه ۱۳۸۹







تحقیق در مورد ایدز96|بیماری ایدز چیست؟






مقدمه
بیماریهای مقاربتی از بیماریهای خیلی شایع در جهان هستند. این بیماریها به طور عمده در نتیجه تماس جنسی با فرد آلوده و یا از طریق مادر آلوده به کودک منتقل می شوند. ولی ممکن است استفاده از سرنگ و سوزن مشترک در معتادان تزریقی نیز سبب ابتلا به این بیماریها گردد.
بر اساس برآورد سازمان جهانی بهداشت بیشتر از ۳۳۰ میلیون مورد جدید بیماریهای مقاربتی قابل درمان از جمله سیفیلیس و سوزاک سالانه در دنیا بروز می نماید و در واقع روزانه شاهد بروز حدود یک میلیون مورد جدید از بیماریهای مقاربتی در دنیا هستیم.
طبق گزارش منابع معتبر جهانی، بیماریهای آمیزشی در دنیا رو به افزایش است و نظر به مسری بودن این بیماریها و عوارض ناشی از عدم درمان و پیشگیری آن، کنترل بیماریهای آمیزشی ضروری می باشد.
چون بیماریهای منتقله از راه تماس جنسی موضوع حساسی است و صحبت کردن آشکار در مورد آنها، در کشورهای مختلف از جمله ایران آسان نیست و سبب بدنامی می شود ، بیماران یا به موقع برای درمان مراجعه نمی کنند و یا برای درمان به درمانگران سنتی مراجعه می کنند. لذا به خوبی معالجه نمی شوند و سبب انتقال و گسترش بیماری می شوند.
در صورت بی توجهی و عدم درمان به موقع این بیماریها، ممکن است عوارض جدی مانند نازایی ، حاملگی خارج از رحم ، سرطان گردن رحم، خونریزی شدید و پارگی لوله های رحمی پیش آید که منجر به مرگ هم می شود. در دو سوم یا بیشتر زنان باردار مبتلا به سیفیلیس اولیه عفونت از طریق جفت به جنین سرایت می کند. عواقب بیماریهای مقاربتی فقط به خود بیماران محدود نمی شود . اگر زنان باردار ،مبتلا به بیماریهای آمیزشی شوند، ممکن است پی آمدهایی نظیر سقط خود به خود ، تولد زودرس ، مرده زایی ، مرگ داخل رحم، تولد با وزن پایین و عفونت چشمها و ریه ها در جنین و نوزاد ایجاد شود.
ابتلا به بیماریهای آمیزشی ، خطر آلودگی به ویروس ایدز را افزایش می دهد و موجب بروز بیماری ایدز و مرگ بیماران می شود.
بیماریهای مقاربتی قابل پیشگیری و درمان هستند.